Saç Dökülmeleri

Saç dökülmesi nedensel olarak incelendiğinde saçlı deride hasar oluşturmayan “Skarsız” ve hasar oluşturan “Skarlı” olarak ikiye ayrılır.

Skarsız Saç Dökülmeleri

• Telogen Effluvium,
• Androgenetik Alopesi
• Alopesi areata

Skarsız Saç Dökülmeleri

Telogen Effluvium
Saç büyüme fazında aynı ada birçok kıl follikülünün dinlenme fazına geçmesi ile gözlenen dökülme şeklidir. Metabolik hastalıklar (özellikle tirod hastalıkları), vitamin ve mineral eksikliği, hormonal nedenler, gebelik sonrası, travma ve stres nedeni ile görülebilir.

Androgenetik Alopesi
Erkek tipi saç dökülmesi olarak da tanımlanır. Erkeklerde yaşla beraber görülme sıklığı artar iken bayanlarda ise menopoz sonrası görülme sıklığında artış gözlenir. Hormonal nedenler suçlanmakla beraber hastalığın net oluş nedeni bilinmemektedir.

Alopesi Areata
Saçta ani olarak başlayan yuvarlak kılsız alanlar şeklinde gözlenir. Sıklıkla saçlı deride olmakla beraber sakal ve diğer kıl gözlenen vücut alanlarında da kıl kaybı olabilir (Alopesi Totalis). Bazen de tüm kılların kaybı görülebilir (Alopesi Universalis). Alopesi areata otiommün bir hastalık olarak kabul edilir ve diğer otoimmün hastalıklar ile de beraberlik gösterebilir. Bu nedenle başta Hashimato Tiroidi olmak üzere, tip 1 diyabet ve pernisiyöz anemi açısından hastaların değerlendirilmesi önemlidir.

Skarlı Saç Dökülmeleri
Skarlı saç dökülmeleri başlı folikülitis dekalvans, pelad, liken pilanopilaris ve bazı kollajen doku hastalıklarında görülür.

Saç dökülme nedenlerinin netleştirilmesi tedavi etkinliği için önem taşımaktadır. Uygulanacak tedaviler başta altta yatan hastalıkların düzeltilmesi, vitamin ve mineral eksiklerinin yerine konulması olmalıdır.

Topikal olarak saç çıkışını sağlayan ve gelişimini tetikleyen serum, losyon ve şampuanlar, ek olarak mezoterapi ve PRP uygulamaları ile de tedavi desteklenir.