Genital Siğil

Human Papilloma Virüs (HPV)’ün genital bölgede neden olduğu siğile (verrükaya) verilen isimdir.

Dünyada cinsel ilişki ile en sık bulaşan enfeksiyon olan HPV enfeksiyonu, ilk cinsel deneyimini erken yaşta yaşayan ve cinsel partner sayısı fazla olan bireylerde daha sık görülmektedir.

HPV Nasıl Bulaşır?

Genital siğillerin enfeksiyon yapma potansiyeli oldukça yüksektir. Genital siğil çoğunlukla oral, anal ve vajinal cinsel temasla bulaşır. Ancak kişinin vücudunda farklı bölgelerde bulunan siğil ya da siğillerden temas yoluyla ve HPV bulunan kişi ya da kişilerle temas ile de bulaşabilmektedir.
HPV Bulaşmasındaki Risk Faktörleri;

• Erken yaşta cinsel ilişki
  • Cinsel partner sayısının fazlalığı
  • Korunmasız cinsel ilişki
  • Cinsel ilişki ile bulaşan enfeksiyon geçmişi
  • Bağışıklık sistemi

Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

Deriden kabarık ya da yassı, deri renginde-pembe-kahve tonlarında et beni benzeri kabartılar şeklinde görülür. Genital siğiller genellikle milimetrik olarak başlar ancak nadiren birkaç cm’lik siğiller de görülebilir. Genital siğiller sıklıkla semptom vermemekle birlikte; kanama ve kaşıntı da görülebilir.

Genital Siğil Tedavisinde Hangi Yollar İzlenir?

• Medikal krem tedavisi olarak imikimod (Aldara®) gün aşırı, gece uygulanır ve 16 haftaya kadar tedavi sürdürülebilir. Etkinliği kriyoterapi ve koter tedavisine göre daha sınırlıdır.
  • Kriyoterapi veya koter tedavisi sonrasında hızlı yenileme görülen vakalarda hastalığın tekrarlamasını önlemek amacı ile kullanılabilir.
  • Podofilin uygulanması hasta veya doktor tarafından yapılır ve ilaç siğil üzerine uygulandıktan 4-6 saat sonra yıkanması istenir.
  • Biklorik asit veya TCA 35–85% siğillere haftada bir veya 2 kez uygulanabilir. Gebelerde kullanımları da güvenlidir. Ancak kriyoterapi ile karşılaştırıldığında etkinlik daha azdır.
  • Kriyoterapi (sıvı nitrojen) ve elektrokoter uygulaması krem uygulamalarından daha etkili olup, hamilelerde de kullanılabilir.
  • Büyük siğillerde ise cerrahi yönteme başvurulması gerekebilir.