Akne

Akne vulgaris en sık görülen deri hastalıklarından biri olup, yüz, sırt ve göğüs gibi seboreik bölgeleri etkileyen pilosebase ünitenin kronik inflamatuar hastalığıdır.

Komedon, papül, püstül, kist, nodül ve skatrisyel lezyonlar ile karakterizedir. Ergenlik döneminde hastalığın görülme sıklığı %90’lardadır. Ancak son yıllarda yapılan çalışmalarda hastalığı özellikle bayan hastalarda ergenlik dönemi sonrasında da görülme sıklığında artış olduğunu göstermektedir.

Foliküler hiperkeratinizasyon, sebum üretiminde artış, Propionibacterium acnes kolonizasyonunun artması ve periglanduler dermal enflamasyon akne oluşum patogenezinde sorumludur.

Kozmetik Akne

20 - 40 yaş aralığındaki kadınlarda komedojenik madde içeren çeşitli kozmetik ürünlerin uzun süre kullanımı sonucu gelişen bir tabloyu tanımlamak amacıyla kullanılmıştır. Bu tablo genellikle kozmetik ürünün birkaç ay kullanımından sonra ortaya çıkan çoğunlukla kapalı bazen de açık komedonlarla (beyaz veya siyah butoncuklar) karakterizedir.Yüz bakımı ve cilt temizliği amacıyla uygulanan bazı işlemlerin de akneye yol açabileceğini unutulmamalıdır.

Geç Başlangıçlı (Yetişkin) Akne

Yetişkinlerde 25 yaşından sonra saptanan akne geç başlangıçlı (yetişkin) akne olarak tanımlanmaktadır. Toplum bazlı yapılan çalışmalarda geç başlangıçlı akne prevalansının %14 civarında olduğu, kadınlarda bu oranın %12, erkeklerde %3 olduğu bildirilmiştir.

Gebelik-Akne

Gebelik döneminde akne lezyonları hormon (testosteron, androstenodion ve 17-hidroksiprogesteron gibi androjen hormonlar) ile tetiklenebilirken bazı hastalarda ise gerileme gösterir.Akne vulgaris genetik zeminde yatkın bireylerde hormon düzeyleri, diyet, sigara kullanımı, emosyonel stres ve kozmetikler ile tetiklenebilmektedir.Akne skarları, estetik, sosyal ve psikolojik problemler oluşturur.Akne tedavisinde kullanılan ilaçlara ek olarak deri temizliğinin yapılması, derinin uygun şekilde nemlendirilmesi ve güneş koruyucu kullanımı önemlidir. Akne vulgariste, dermokozmetik ürünlerin hekimler tarafından reçete edilmesi daha uygundur.

Akne Tedavisi

Tedaviye başlamadan önce hastaların ve ailelerinin aknenin patogenezi, seyri, komplikasyonları ve tedavi süresi hakkında bilgilendirilmeleri önemlidir.Akne tedavisi hastalığın klinik şiddetine göre topikal veya sistemik tedavi olarak planlanabilir. Hasta beklentisi akne lezyonlarının hızlı gerilemesi ve bir daha tekrar etmemesidir. Ancak tedavi ile ilk klinik yanıt 6-8 hafta da alınır. Tedavinin etkinliğine, kullanılan tedavi ajanlarına göre de tedavi minimum üç ay devam ettirilir. Tedavi ile hastalığın tekrarlaması ise önlenemez.

Topikal Tedaviler

• Topikal retinoidler: Adapalen, tretinoin, tazaroten ve retinol
  • Benzoil peroksit
  • Topikal antibiyotikler: Eritromisin, Klindamisin
  • Azelaik Asid
  • AHA: Alfa hidroksi asidler: Glikolik asid
  • Beta Hidroksi asid salisilik asid
  • Sistemik Tedaviler
  • Antibiyotikler ( Azitromisin, Tetrasiklin, Doksisiklin)
  • İsotretinoin ( Roaccutane, Zoretanin)
  • Doğum Kontrol Hapları

Baby Face Ultra

Baby Face Ultra Amerikan FDA onayına sahip olan LaseMD cihazıdır. Lutronic thulium lazer teknolojisiyle ciltte dakikada 6.000 mikro kanal açar.