Botoks

Botoks uygulamasında kullanılan madde Clostridium botulinum adlı bakteri tarafından salgılanan bir protein olan “Botilinum Toksini”dir.

Botoks uygulaması ile hedef bölgedeki kasın fonksiyonunu geçici olarak azalır veya yok olur.

Botoks Uygulama Alanları

Botoks uygulaması kırışıklık giderme, terleme (kol altı, avuç içi), çiğneme kasında meydana gelen fazla sıkma ve migren tedavisinde kullanılmaktadır.

Botoks İşlem Süresi

Botoks işlemi kırışıklık tedavilerinde yaklaşık 10-15 dakika, terleme tedavilerinde 15-30 dakika sürmektedir.

Ağrılı Bir Uygulama Mıdır?

Uygulama sırasında minimum ağrı olabilir. Tedavi öncesinde uygulanan lokal anestezik krem ile hasta işleme hazırlanır.

Botoks Etkisi Ne Zaman Başlar? Ne Kadar Sürer?

Botoks etkisi 2-3 günde başlar, 1-2 haftada maksimum etki gözlenir. Etki süresi 3-6 ay kadar sürer. Ancak hastaların bir bölümünde ilaca karşı direnç görülebileceği gibi, etki süresi de daha kısa sürebilir.

Botoks Uygulaması Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Uygulama sonrası hasta 4 saat süreyle yatmamalı, eğilerek ağır iş yapmamalıdır, elleri ile uygulama yerlerini ovuşturulmamalı, spor ve sıcak duş yapılmamalıdır. Bu durumlarda, uygulanan botoks istenmeyen kas gruplarına dağılıp istenmeyen etkiler oluşturabilir.