Nd YAG LAZER ile Varis Tedavisi

Varis Nedir?

Varis, toplar damarların cildin yüzeyinin hemen altında görülebilecek biçimde, genişlemiş, mavi-mor ve kırmızı renkte görülmesidir. Bu damarlar genellikle bacaklarda oluşmakla beraber vücudun diğer bölgelerinde de görülebilir.

Varis Belirtileri Nelerdir?

Cilt yüzeyinde damarların görünür hale gelmesi.

Varis Dermatiti (Staz Dermatiti) oluşması, etkilenen bölgedeki cildin kızarmasına, kurumasına ve kaşınması.

Aniden ayağa kalkıldığında bacaklarda karıncalanma görülmesi.

Bacaklarda, özellikle egzersiz sonrası ve geceleri ağrıların oluşması.

Varis Tedavisi Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Varis tedavisi için Kalp Damar Cerrahisi ve Dermatoloji Bölümünün ortak değerlendirmesi önemlidir. Küçük ve orta çaplı damarlar Nd Yag Lazer ile tedavi edilebilmektedir.

Tedavi seçimi, varislerin türüne ve hastanın genel sağlık durumuna göre yapılmalıdır.

Tedavi sonrası iyileşme süreci kişisel faktörlere bağlı olarak değişebilir. Tedavi yönteminin iyileşme süreci hakkında bilgi almak önemlidir.

Varis tedavisi lazerle nasıl yapılır?

Varis lazer tedavisinde 1064 Nd Yag Lazer kullanılmaktadır. Sıklıkla kılcal damarların, küçük ve orta çaplı damarların tedavisinde etkilidir. Lazer cihazı, tedavi sırasında lazer ışığını damara yönlendirir. Lazer ışığı yeni gelişen damarları büzüşmesine ve kapanmasına neden olur. Bu tedavi ile damar çeperi dışındaki çevre dokuya zarar verilmemektedir.  İşlem uygulanırken herhangi bir kesi ya da iğne uygulanması yapılmamaktadır.

Nd-Yag Lazer ile varis tedavisi için kaç seans uygulama yapılmalıdır?

Tedavi edilecek damarların büyüklüğüne, miktarına ve hastanın yaşına bağlı olarak seans sıklığı değişmektedir. Sıklıkla  6-8 hafta aralıklar ile 2-3 seans uygulama yapılması gerekmektedir.

Nd-Yag Lazer ile varis tedavisi ne zaman yapılmalıdır?

Bronz tene işlem yapılması leke kalma riskini arttıracağı için lazer tedavisi yaz ayları dışında  uygulanmalıdır.

Nd-Yag lazer ile varis tedavisinin yan etkileri nelerdir?

Nd-Yag lazer ile damar tedavisi herhangi bir anestezi uygulanma gerektirmez. Tedaviden hemen sonra günlük işinize dönebilirsiniz. İşlem sonrası genellikle 4-5 gün süren kızarıklıklar veya nadiren 15 güne kadar süren morluklar olabilir. İşlem sonrası görülen bu durum uygulanan cilt tipine ve varis genişliğine bağlıdır.

Nd Yag Lazer Epilasyon

Fotona Nd:YAG lazer sistemleri, diğer birçok estetik cilt tedavisinin yanı sıra kalıcı tüy azaltma için idealdir.