Hyaluronik Asitin Cilde Etkileri Nelerdir?

Hyaluronik asit vücudumuzda doğal olarak bulunan glikozaminoglikandır. Hyaluronik asit vücudumuzda başlıca ciltte, bağ dokusunda ve gözde bulunur.
Hyaluronik asit ciltte ağırlığının 1000 katı su tutma kapasitesine sahip olup cildin nem dengesi için önemli bir bileşendir. Ek olarak cildin korunması ve yenilenmesi sürecinde de etkisi olup cildin esnek, parlak ve genç görünmesine de katkı sağlar.

Vücudumuzdaki hyaluronik asit miktarı yaşlandıkça azalır. Doğal yaşlanma süreci dışında güneş maruziyeti, çevre kirliliği ve yanlış beslenme alışkanlığı da hyaluronik asit azalmasına neden olur. Kozmetik ürünlerde serum, krem, tonik, maske ve enjekte edilebilir dolgular hyaluronik asit içerebilir. Hyaluronik asit içeren ürünler formulasyonundan bağımsız olarak tüm cilt tiplerinde kullanılabilir. Gündüz, gece ve yaz-kış uygulamaya uygundur.

Hyaluronik asit kozmetik ürünlerde doğru formülasyonda bulunduğunda cildin nem miktarının arttırılmasını, kollojen ve elastin artışı ile de ince çizgi ve kırışıkların giderilmesini ve cildin genç görünmesini sağlayacaktır. Hyaluronik asit içeren dolgular ile yüz şekillendirme ile beraber cilt kalitesinde artış da gözlenmektedir. Hyaluronik asitin önemli bir özelliği ise anti-oksidan ve anti –inflamatuar özellik göstermesidir.

Bu sayede hassas, kuru, rozasealı ciltlerde de cildi sakinleştirip, tedavinin bir parçası olurken eş zamanlı yaşlanma karşıtı etki de göstermektedir. Bol miktarda antioksidan içeren meyve ve sebzeleri tüketmek hyaluronik asit miktarını arttırmak için önemlidir. Hyaluronik asit preparatlarının oral olarak günde 120-150 miligram en az 1 ay süre ile düzenli kullanımının cildin hidrasyonunu ve elastikiyetini arttırdığı gösterilmiştir.

Dermatoloji Nedir ?

Dermatoloji, tıp biliminin alt alanlarından biridir ve cilt, saç, tırnak ve mukoza zarları gibi dış yüzey organlarının sağlığı ve hastalıkları ile ilgilenir.